Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo

pokemon
Pokémon Yellow to reedycja pierwszych gier z tej serii, które pojawiły się poza Japonią. Z racji konsoli na którą została wydana, nie była szczytem techniki, lecz nadrabiała to genialną grywalnością. Od pierwowzorów odróżnia ją tylko kilka szczególów, takich jak np. brak trzech pokemonów do wyboru na starcie - domyślnie dostajemy Pikachu, który porusza się za nami przez całą grę (poza PokeBallem).

Pokémon Yellow - Legendarne ptaki

Zapdos (#145, Electric / Flying)

pokemon
Do złapania pierwszego z legendarnych ptaków niezbędna jest umiejętność Surf (HM03), którą otrzymujesz w Safari Zone w mieście Fuchsia City, oraz zdobycie piątej odznaki (w tym samym mieście) w celu jego aktywacji. Dostajesz się na Route 9, i płyniesz w dół rzeki znajdującej się niedaleko PokeCenter. Tam znajdziesz elektrownię zwaną Power Plant. W jej środku mieszka sporo elektrycznych Pokemonów, w tym i Zapdos. Przedostań się do najdalej położonego pomieszczenia, i zapisz tuż przed elektrycznym ptakiem.

Articuno (#144, Ice / Flying)

pokemon
Po Articuno płyniemy przez drogi morskie prowadzące od Fuchisa City do Cinnabar Island. Po drodze natrafimy na mały archipelag zwany Seafoam Islands. Do rozwiązania łamigłówki, która blokuje nam dostęp do Articuno niezbędne będą HMy Surf i Strenght. Oba z nich dostajesz w Safari Zone. Wędrując po jaskini zauważysz białe kamienie leżące blisko prostokątnych dziur. Podchodzisz do nich, aktywujesz Strenght, i starannie wpychasz głazy do leżących najbliżej nich otworów. Jeśli „zatniesz” kamień w niewłaściwym miejscu, wystarczy wyjść i wejść do danej komnaty z powrotem. Upchanie wszystkich głazów we właściwe miejsce spowoduje zablokowanie silnego prądu blokującego przejście do Articuno. Dopłyń do niego i zapisz grę.

Moltres (#146, Fire / Flying)

pokemon
Ostatniego członka legendarnego Trio spotykamy niemal na samym końcu gry, na drodze prowadzącej do Ligi Pokemon – Victory Road. Spotkasz go mniej więcej w środku jaskini, wystarczy że przepchniesz kilka głazów Strenghtem, a droga do Moltresa otworzy się sama. Po raz kolejny zapisz grę i przygotuj się do schwytania stworka.

Jak schwytać?

Wbrew temu co mógłby sugerować ich status „legendy”, wachlarz ruchów Articuno, Zapdosa i Moltresa jest zaskakująco nieimponujący. Każdy z nich posiada raptem dwa ataki – są to odpowiednio Ice Beam i Peck, Thundershock i Drill Peck, oraz Fire Spin i Peck. Chwytanie musi zatem przebiegać szybko i sprawnie, tak aby nasze ptaszyny nie Strugglowały się na śmierć. Jeśli nie zamierzasz łapać tych bestii w Master Balla (nie warto, zachowaj go na Mewtwo!), koniecznie weź ze sobą Pokemona z atakiem usypiającym (tu dobrymi wyborami będą Psychiczne i Normalne Pokemony takie jak Hypno i Clefable) i MASĘ Ultra Balli, jako iż legendy bardzo często potrafią omijać rzucane Balle. Sprowadź ptaki do możliwie jak najniższego HP, uśpij (zapobiega to marnowaniu PP i drastycznie zwiększa szansę na złapanie) i zacznij rzucać Ultra Ballami jak opętany. Jeśli polowanie nie wyjdzie i skończą ci się Balle/przypadkowo zabijesz legendę/ptak Struggluje się na śmierć, nic prostszego, wystarczy wczytać grę od nowa.

~rubin



Pokémon Yellow