Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo

pokemon
Pokémon Yellow to reedycja pierwszych gier z tej serii, które pojawiły się poza Japonią. Z racji konsoli na którą została wydana, nie była szczytem techniki, lecz nadrabiała to genialną grywalnością. Od pierwowzorów odróżnia ją tylko kilka szczególów, takich jak np. brak trzech pokemonów do wyboru na starcie - domyślnie dostajemy Pikachu, który porusza się za nami przez całą grę (poza PokeBallem).

Pokémon Yellow - Cinnabar Island

Cinnabar Island

 Lokacje:
 A Pokémon Center
 B Pokémon Mart
 C Pokémon Mansion
 D Cinnabar Island Gym
 E Pokémon Laboratory
 Poké-Mart:
Ultraball1200
Greatball600
Hyper Potion1500
Review1500
Full Heal600
Max Repel700
Escape Rope550

Zagadki Cinnabar Island

    Zacznijmy może od Pokemon'owego Laboratorium, położonego w lewym dolnym rogu wyspy. Tutaj, oprócz tego, że możemy wymienić się za kilka rzadkich Stworków, jesteśmy w stanie wskrzesić do życia zdobyte wcześniej skamieliny. Ponieważ mamy tylko dwie, z trzech możliwych, wpadniemy tu dwa razy. Omanyte, Kabuto i Aerodactyl będš na 5 poziomie, gdy je otrzymamy. Ciężko mi jednoznacznie powiedzieć, kogo wybrać najpierw, ale jeżeli zamierzamy zdobyć jakiegoś mocnego, latajšcego Stworka, Aeruś jest do tego niezastšpiony. Co więcej, już w krótce, po drobnym przygotowaniu, będzie on nam mógł dać popis swoich umiejętności. W budynku znajdziemy też człowieka, który nauczy jednego z naszych pupili techniki Metronom'u. Warto zastanowić się dwa razy zanim skorzystamy z jego propozycji, gdyż jest ona jednorazowa. Zatem, gdy wszystko jest już tu zrobione, ruszamy w inne miejsce.
   Drzwi do Gym'u sš narazie zamknięte, więc musimy znaleść do nich klucz. Ponieważ miejscowy Lider - Blaine, lubi zagadki, przyszło nam rozwišzać pierwszš z nich. Oczywiście, znajdziemy ten upragniony przedmiot w opuszczonej Rezydencji Pokemon, do której teraz się udajemy. Na pierwszym piętrze, poza Escape Rope i Protein'ami nie znajdziemy narazie nic ciekawego, dlatego od razu wychodzimy na górę. Teraz także możemy zignorować wszystkie przełšczniki, od razu udajemy się w prawo, do góry i skręcamy na kolejne schody, tym razem ulokowane po lewej stronie. Przełšczamy przycisk, ukryty w figurze i udajemy się na południe, gdzie zauważamy oberwane podłogi. Skaczemy z tej pierwszej, lšdujšc w korytarzu, gdzie obok Naukowca, znajdziemy dodatkowo Carbos. Podnosimy przedmiot i udajemy się schodami w dół. Teraz musimy już tylko przełšczyć dźwignię, w pomieszczeniu z Burglar'em, wrócić z powrotem pod schody i udać się zamkniętym do niedawna przejściem, na górę. Ponownie majstrujemy przy bramach, udajšc się następnie w lewo. W końcu, w pomieszczeniu na stole, znajdziemy Secret Key, który otworzy nam drogę do Siódmej Odznaki. Na piętrze znajdujš się też TM'ki z Blizzard'em i Solarbeam'em, które warto dołšczyć do swojej kolekcji. Używamy Escape Rope'a i zmywamy się stšd. W międzyczasie możemy odebrać naszego Prehistorycznego Poka i zostawić drugš skamielinę. Teraz udajemy się przed Stadion.
    Miejscowy Lider upodobał sobie, prócz zagadek, Ogniste Poki. Jeżeli więc mamy w swojej drużynie jakieś Wodne lub Kamienne Stworzonko, to jak najbardziej możemy je sobie tutaj wytrenować. Oczywiście, tym razem mamy malutkš alternatywę, aby szybko i bezboleśnie przejść przes Stadion. Jeżeli weźmiemy udział w Quiz'ie i odpowiemy poprawnie na pytanie, kolejne bramy, prowadzšce do Mistrza, szybko się otworzš. Oczywiście, możemy też stoczyć pojedynki z poszczególnymi trenerami. Jeżeli wybierzecie tš pierwszš drogę odpowiedzi powinny iść kolejno w tenże sposób: YES, NO, NO, NO, YES, NO. W końcu droga do Lidera zostaje otwarta, a nas czeka ciężkie starcie. Nasz oponent skupia się bowiem na ofensywnym działaniu, cały czas nacierajšc swoimi potężnymi atakami jak Fire Blast albo Take Down. Za zwycięstwo otrzymamy od niego TM38 - Fire Blast i Order Wulkanu, który wzmocni Specjalne Ataki naszych podpiecznych.
    Wychodzšc z Gym'u spotkamy naszego starego znajomego - Bill'a, który zaproponuje nam wycieczkę na pobliski archipelag Sevii. Narazie jednak skupmy się na przejściu Ligii, więc grzecznie mu odmówmy, a następnie skierujmy się na północ. Gdy tylko najdzie nas ochota, spotkamy go w miejscowym Poke-Center. Oczywiście, jeśli ktoś bardzo chce, może płynšć teraz, jednak będzie on równocześnie zmuszony do zostania tam na pewien okres. Aha, nie zapomnijmy odebrać swojego drugiego, prehistorycznego Pokemon'a z Laboratorium.

<< Wstecz -