Facebook Twitter
Kalendarium

Gry Sword i Shield
Polska premiera: 15.11.2019 (za WYDANO! dni)

Sword i Shield promo

pokemon
Od tego wszystko się zaczęło. Pomysł zrodzony w głowie kolekcjonera owadów ewoluował do rozmiarów jednej z najlepiej sprzedających się serii gier. Pokémon Red i Blue to pierwsze gry z tej serii, które pojawiły się poza Japonią. Z racji konsoli na którą zostały wydane, nie były szczytem techniki, lecz nadrabiały to genialną grywalnością i oryginalnym pomysłem.

Pokémon Red/Blue - Cinnabar Island

Cinnabar Island

 Lokacje:
 A Pokémon Center
 B Pokémon Mart
 C Pokémon Mansion
 D Cinnabar Island Gym
 E Pokémon Laboratory
 Poké-Mart:
Ultraball1200
Greatball600
Hyper Potion1500
Review1500
Full Heal600
Max Repel700
Escape Rope550

Zagadki Cinnabar Island

    Zacznijmy może od Pokemon'owego Laboratorium, położonego w lewym dolnym rogu wyspy. Tutaj, oprócz tego, że możemy wymienić się za kilka rzadkich Stworków, jesteśmy w stanie wskrzesić do życia zdobyte wcześniej skamieliny. Ponieważ mamy tylko dwie, z trzech możliwych, wpadniemy tu dwa razy. Omanyte, Kabuto i Aerodactyl będš na 5 poziomie, gdy je otrzymamy. Ciężko mi jednoznacznie powiedzieć, kogo wybrać najpierw, ale jeżeli zamierzamy zdobyć jakiegoś mocnego, latajšcego Stworka, Aeruś jest do tego niezastšpiony. Co więcej, już w krótce, po drobnym przygotowaniu, będzie on nam mógł dać popis swoich umiejętności. W budynku znajdziemy też człowieka, który nauczy jednego z naszych pupili techniki Metronom'u. Warto zastanowić się dwa razy zanim skorzystamy z jego propozycji, gdyż jest ona jednorazowa. Zatem, gdy wszystko jest już tu zrobione, ruszamy w inne miejsce.
   Drzwi do Gym'u sš narazie zamknięte, więc musimy znaleść do nich klucz. Ponieważ miejscowy Lider - Blaine, lubi zagadki, przyszło nam rozwišzać pierwszš z nich. Oczywiście, znajdziemy ten upragniony przedmiot w opuszczonej Rezydencji Pokemon, do której teraz się udajemy. Na pierwszym piętrze, poza Escape Rope i Protein'ami nie znajdziemy narazie nic ciekawego, dlatego od razu wychodzimy na górę. Teraz także możemy zignorować wszystkie przełšczniki, od razu udajemy się w prawo, do góry i skręcamy na kolejne schody, tym razem ulokowane po lewej stronie. Przełšczamy przycisk, ukryty w figurze i udajemy się na południe, gdzie zauważamy oberwane podłogi. Skaczemy z tej pierwszej, lšdujšc w korytarzu, gdzie obok Naukowca, znajdziemy dodatkowo Carbos. Podnosimy przedmiot i udajemy się schodami w dół. Teraz musimy już tylko przełšczyć dźwignię, w pomieszczeniu z Burglar'em, wrócić z powrotem pod schody i udać się zamkniętym do niedawna przejściem, na górę. Ponownie majstrujemy przy bramach, udajšc się następnie w lewo. W końcu, w pomieszczeniu na stole, znajdziemy Secret Key, który otworzy nam drogę do Siódmej Odznaki. Na piętrze znajdujš się też TM'ki z Blizzard'em i Solarbeam'em, które warto dołšczyć do swojej kolekcji. Używamy Escape Rope'a i zmywamy się stšd. W międzyczasie możemy odebrać naszego Prehistorycznego Poka i zostawić drugš skamielinę. Teraz udajemy się przed Stadion.
    Miejscowy Lider upodobał sobie, prócz zagadek, Ogniste Poki. Jeżeli więc mamy w swojej drużynie jakieś Wodne lub Kamienne Stworzonko, to jak najbardziej możemy je sobie tutaj wytrenować. Oczywiście, tym razem mamy malutkš alternatywę, aby szybko i bezboleśnie przejść przes Stadion. Jeżeli weźmiemy udział w Quiz'ie i odpowiemy poprawnie na pytanie, kolejne bramy, prowadzšce do Mistrza, szybko się otworzš. Oczywiście, możemy też stoczyć pojedynki z poszczególnymi trenerami. Jeżeli wybierzecie tš pierwszš drogę odpowiedzi powinny iść kolejno w tenże sposób: YES, NO, NO, NO, YES, NO. W końcu droga do Lidera zostaje otwarta, a nas czeka ciężkie starcie. Nasz oponent skupia się bowiem na ofensywnym działaniu, cały czas nacierajšc swoimi potężnymi atakami jak Fire Blast albo Take Down. Za zwycięstwo otrzymamy od niego TM38 - Fire Blast i Order Wulkanu, który wzmocni Specjalne Ataki naszych podpiecznych.
    Wychodzšc z Gym'u spotkamy naszego starego znajomego - Bill'a, który zaproponuje nam wycieczkę na pobliski archipelag Sevii. Narazie jednak skupmy się na przejściu Ligii, więc grzecznie mu odmówmy, a następnie skierujmy się na północ. Gdy tylko najdzie nas ochota, spotkamy go w miejscowym Poke-Center. Oczywiście, jeśli ktoś bardzo chce, może płynšć teraz, jednak będzie on równocześnie zmuszony do zostania tam na pewien okres. Aha, nie zapomnijmy odebrać swojego drugiego, prehistorycznego Pokemon'a z Laboratorium.

<< Wstecz -