Facebook
Odwiedź stronę dystrybutoraReklama Sun i Moon

Poradniki - Role Pokemonów w drużynie

Pokemony w teamie, zwykle dedykowane sa określonemu zadaniu- mają swoją role do odegrania. Sprecyzowany rodzaj ich zastosowania, powielany w wielu teamach, pozwala na nieoficjalne nazewnictwo ich spełnianej funkcji. Istnieje bardzo wiele ról Pokemonów, częstokroć te same dysponują w środowisku fanowskim alternatywnymi nazwami.


Annoyer

Jest to specyficzna rola dla danego Pokemona. Annoyer opiera sie na czynniku psychologicznym i w pewnym sensie uderza nie w pokemony rywala a w niego samego. Działanie takiego poka, sprowadza się do irytowania i denerwowania, przykładowo poprzez nakładane statusów, flinchowanie, stallowanie, poleganie na haxach itp. Można zatem powiedzieć, że Annoyer to taki rodzaj trolla jaki chce rozproszyć rywala, wyprowadzić go z równowagi.

Przykłady: Togekiss

Baton Passer

Pokemon, którego zadaniem jest wyprowadzenie wzmocnienia (boosta) a następnie przenieść podniesienie statystyk na innego stworka ze swojej drużyny, dzięki ruchowi Baton Pass.Czasem możemy spotkać się z teamami całymi opartymi na Baton Pass, gdzie ruch ten posiada większość stworków. Nakładają one na siebie kolejne wzmocnienia i przenoszą dalej aż ostatecznie wszystko idzie na ostatniego który będąc pod wpływem tylu boostów łatwo sam pokonuje cały team rywala.

Przykłady: Smergle, Ninjasc

Cleric

Pokemon leczący statusy całej drużyny przy użyciu Heal Bell czy Aromatherapy.

Przykłady: Blissey, Chansey

Glass Cannon

Pokemon z wysokimi statystykami ataku fizycznego bądź specjalnego, jednak z małą przeżywalnością.

Przykłady: Gengar, Azelf, Weavile, Deoxys-A

Lead

Mianem tym, okreslami pierwszego wysłanego do walki Pokemon. "Lead" ma zwykle okreslone zadanie do zrealizowania aby już na wstępie walki ugruntować pozycje swojego teamu. Istnieje kilka odmian "Leadów", najbardziej popularny to Suicide Lead, który (jak sama nazwa mówi) jest spisany na straty jak tylko wykona misje (najczęściej ma zadanie rozrzucić hazardy i zablokować w Taunt przeciwnika nim ten zrobi to samo. Po wykonaniu misji moze ulec autodestrukcji Explosion/Destiny Bond). Taką rolemoze spełniać Aerodactyl, Azelf czy Froslass.

Sweeper

Mixed Sweeper to Pokemon jaki w walce używa technik bazujących zarówno na ataku specialnym jak i fizycznym. Takie połaczenie sprawia iż ciężej go zablokować jakimś Wallem.

Przykłady: Infernape, Salamance


Physical Sweeper

Pokemon używający fizycznych ataków ze względu na wysoki jego wskaźnik. Może posiadać ruchy boostujące atak, np. Swords Dance, Dragon Dance czy Bulk Up.

Przykłady: Dragonite, Gyarados


Special Sweeper

Pokemon z wysokim wskaźnikiem ataku specjalnego uderzający tylko takimi właśnie atakami. Może posiłkować się boostowaniem statystyk, np. Nasty Plot czy Calm Mind.

Przykłady: Porygon-Z, Alakazam

Phazer

Pokemon używający ruchów zmuszających przeciwnika do zmiany aktualnie wystawionego stworka, niekiedy bezpośrednio (Whirlwind, Roar, Dragon Tail, Circle throw) lub posrednio (Yawn, Perish Song.) Phazowanie pozwala na przerywanie łańcucha boostów przeciwnika.

Przykład: Celebi, Swampert, Skarmory

Revenge Killer

Pokemon który ma za zadanie pokonanie stworka przeciwnika, jaki właśnie ubił nam jednego z naszych. Ravenge Killer to mściciel, jaki odgrywa się na przeciwniku za stratę naszego Pokemona.

Spinner

Pokemon usuwający hazardy z pola walki dzięki ruchowi Rapid Spin.

Przykłady: Starmie, Forretress, Donphan, Hitmontop

Spinblocker

Pokemon który blokuje usuwanie hazardów przez przeciwnika. Do usuwania hazadów służy Rapid Spin, jak jest atakiem typu Normal, zatem Spinblockerem jest zawsze Pokemon o typie(podtypie) Ghost, gdyż duchy są odporne na działanie ruchów normalnych (nie przynoszą one efektu).

Status Absorber

Pokemon, który jest odporny na dany status bądź może uzyskać bonus dzięki niemu. Mowa tutaj przede wszystkim o kombinacji RestTalk, ale również o Pokemonach z ability zwiekszjaacymi dane statystyki w wypadku popadnięcia w daną zmianę statusową (np. premia do ataku fizycznego Pokemonów z ability Guts).

Przykłady: Gliscor (z Poison Heal), Ursaring (Guts), Heracross (Guts), Suicune (rest talk)

Supporter (support)

Pokemon nastawiony na wspieranie naszego teamu. Nie polega na ofensywnych ruchach a użytkuje techniki jakie pomagają nam i perspektywicznie uprzykrzają życie rywalowi ( T-Wave, Toxic, Will-o-Wisp, Light Screen, Reflect itp).

Tank

Pokemon który potrafi zarówno zadawać duże obrażenia jak i dysponuje dobrą przeżywalnością (takie połączenie często bywa okupione niskim Speedem).

Przykłady: Swampert, Metagross, Tyranitar

Wall

Pokemony nastawione na przyjmowanie obrażeń to właśnie Walle (ściany). Owe "przyjmowanie obrażeń" ma miec charakter minimalny, Walle są przystosowane do obrywania określonym typem ruchów. Możemy wiec mówić o Phisical i Special Wallach, gdzie jedne są dedykowane przyjmowaniu ataków fizycznych a drugie specjalnych (co znajduje odzwierciedlenie w defensywach danego Walla). Obok wysokiego wskaźnika którejś obrony, Walle zwykle dysponują przyzwoitą (lub też naprawdę dużą) ilością HP oraz dostępem do technik samoleczniczych. Obok blokowania ataków wrogich Pokemonów, Walle wspierają swoją drużynę przykładowo poprzez ustawianie hazardów, leczenie zmian statusowych lub też nakładanie ich na wrogów.

Przykłady: Skarmory, Blissey

Wallbreaker

Pokemon nastawiony na przebijanie się przez Walle, zwykle Mixed Sweeper lub z dostępem do ataków boostujących

Przykłady: Salamence, Infernape

~Enygma