Facebook
Odwiedź stronę dystrybutoraReklama Sun i Moon
Nowości na stronie

W OmegaRuby i AlphaSapphire Hoenn powraca w trójwymiarowej odsłonie! Odnowione gry trzeciej generacji to wspaniała okazja, aby zobaczyć przepiękne krajobrazy, złapać różnorodne stworki oraz odkryć niezwykłe tajemnice, które kryje ten region Świata Pokemonów. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, niezależnie od tego czy już wcześniej grał w Ruby lub Sapphire, czy może będzie zwiedzać Hoenn po raz pierwszy.

Pokémon Omega Ruby/Alpha Sapphire - Zmiany względem Ruby i Sapphire

Dotychczasowe wersje odnowione gier (FireRed i LeafGreen oraz HeartGold i SoulSilver) chociaż starały się być wierną adaptacją swoich pierwowzorów z udoskonaloną oprawą audiowizualną oraz mechaniką dostosowaną do realiów gier najnowszej generacji, to zdarzało się im w mniejszy lub większy sposób i na różnych płaszczyznach od nich odbiegać. W Omega Ruby i Alpha Sapphire owych różnic jest stosunkowo niewiele – zostały one omówione poniżej.

Lokacje w Hoenn

Pierwszą kategorią zmian są zmiany dotyczące regionu Hoenn i jego lokacji – przebudowa starych lub powstanie nowych na jego terenie. Przede wszystkim pojawiły się zupełnie nowe miejsca dostępne dzięki lataniu na Latiosie/Latias. Nie możemy dostać się do nich innym sposobem i są to, tzw. Mirage Islands oraz Mirage Spots. W części z nich spotkamy legendarne Pokemony z innych regionów – Johto, Sinnoh i Unovy. Oprócz tego zaszły pewne zmiany w już istniejących lokacjach. Mauville City zostało znacznie powiększone, przykryte dachem z wyjątkiem małego obszaru, gdzie znajdują się Centrum Pokemonów i Sklep. Pełni ono teraz rolę analogiczną do Lumiose City, czy Castelia City, czyli głównego ośrodka regionu. Zaszło także uproszczenie kilku oryginalnych lokacji, np. liczba pięter Mt.Pyre została zmniejszona z sześciu do czterech (w związku z tym dziury w podłodze zostały usunięte), zaś zagadek w Trick House z ośmiu do sześciu. Sky Pillar uległo całkowitej odmianie, w związku z czym nie jest w nim wymagane używanie roweru Mach Bike.

Fabuła i postacie

Najważniejszą z nich będzie z pewnością debiut Aarune – specjalisty od Sekretnych Baz, Lisy – gwiazdy Pokazów, czy Zinni – postaci, którą poznajemy po pokonaniu Elitarnej Czwórki. Zinnia jest najważniejszą postacią w zupełnie nowym Epizodzie Delta, w której podróżujemy po regionie Hoenn, zwiedzamy ponownie kryjówkę Teamu Magma/Aqua oraz docieramy do Sky Pillar. Poza tym zmianie ulega rola Stevena, który oprócz bycia mistrzem regionu poszukuje również sekretów Mega Ewolucji, a w pewnym momencie zabiera nas na Southern Island, gdzie możemy zdobyć Latiosa lub Latias. Zmianie uległy też pomniejsze elementy rozgrywki - m.in. możemy odblokować możliwość posiadania dwóch rowerów jednocześnie, by spotkać się ze Stevenem w Granite Cave musimy najpierw pokonać Brawly'ego, w innym momencie możemy dostać się do New Mauville, a możliwość popłynięcie statkiem SS Tidal jest możliwa dopiero po ukończeniu Epizodu Delta.

Niezależne od X/Y

Poza tym w OR/AS miały miejsce pewne zmiany funkcjonalności niezależne od innych gier VI generacji. Należy tutaj wymienić pojawienie się możliwości skradania się do Pokemonów (które są odkrywane i widoczne w trawie dzięki DexNavowi), zastąpienie Battle Tower przez Battle Resort (którego główną atrakcją jest Battle Maison znany z gier X/Y), rezygnację z dawnego modelu Strefy Safari, w którym do łapania stworków używaliśmy Safari Balli i uczynienie walk w Safari takimi samymi jak na terenie całego Hoenn, pojawienie się Pikachu mogącej przebierać się w kilka różnych kostiumów, pojawienie się pierwotnych form (Primal) głównych legend oraz nowych megaewolucji, udoskonalenie PokeNava, możliwość latania na Latiosie/Latiasie i odnajdywania dzięki temu nowych lokacji, zmiany w właściwościach ruchów podczas Pokazów i zmiana nazw pokazowych kategorii, wprowadzenie wielu Move Tutorów (w tym trzech darmowych), czy braku konieczności posiadania określonych odznak do przechodzenia kolejnych etapów Trick House.

Pozostałe zmiany

Ostatnia kategoria zmian zawiera te, których nie da się przyporządkować do pozostałych „szuflad”, stąd można by powiedzieć, że nie ma ona nazwy. Należy do niej: uproszczenie sposobu złapania Feebasa poprzez rezygnację z ograniczenia jego występowania do kilku kratek wody oraz stworzenie miejsc, w których niemal na pewno go spotkamy, małe zmiany w drużynach postaci, w tym naszego rywala, zmiany w występowaniu pokemonów na terenie Strefy Safari, wprowadzenie możliwości złapania Spiritomba, czy specjalnego zestawu do nurkowania, Devon Scuba Gear.

~Shadi